Duitsland plant samen met reizigers een bos van 5.000 bomen en promoot zich als duurzame vakantiebestemming
In het voorjaar van 2023 lanceerde Toerisme Duitsland, in samenwerking met Travel Trends, een nieuwe campagne: “Stay a little bit longer”. Toerisme Duitsland was moeilijk te missen voor reizigers die de stations van Antwerpen-Centraal of Luik-Guillemins bezochten, en het nieuws verspreidde zich ook snel via diverse online media.
Tijdens de campagne kunnen toeristen een reisgids downloaden met 10 unieke en duurzame reisverhalen die leren hoe je duurzamer, klimaat- en milieuvriendelijk kan reizen naar en in Duitsland, door langer op je bestemming te blijven. Toeristen hebben ook onmiddellijk een positieve impact op het milieu. Per download van de reisgids plant de Duitse Nationale Dienst voor Toerisme een boom – in samenwerking met Go Forest – in Cunewalde, Saksen.
5.000
Leads / trees
+33.750
Web visits
+9.500.000
Impressions
The challenge
Uit een onderzoek van Booking.com blijkt dat 71% van de reizigers in de toekomst duurzamer wil reizen. Bovendien geven ze ook aan dat ze graag een directe positieve impact op het milieu maken. Met deze campagne wil Duitsland Vakantieland inspireren om duurzame keuzes te maken en reizigers te helpen om die positieve impact te maken op de natuur en het klimaat.
Toerisme Duitsland zocht een partij die hen helpt om een duurzaam merkverhaal te ontwikkelen en dat te combineren met duidelijke resultaten. Travel Trends (een spin-off van Brand Trends) stond paraat om de campagne van A tot Z te begeleiden.

The process
Content creatie
Event organisatie in Antwerpen-Centraal en Luik-Guillemins




Lead generation campagnes
Aftermovie en brand awareness

Bedankt voor de fijne samenwerking en opvolging, Frederik. Met jouw hulp hebben we een Duitsland op een fantastische manier op de kaart gezet als duurzame bestemming. Samen een bos van 5.000 bomen planten, we zorgen ervoor dat de Duitse natuur beschermd en bewaard wordt. Dus, in naam van de organisatie, zeg ik "dank je wel" ... Liene GrüBe und bus bals in Deutschland!
![]()
Kristina Hansen
Germany Travel
The result
Toerisme Duitsland heeft zich in slechts drie maanden tijd op een authentieke en duurzame manier geprofileerd als ideale vakantiebestemming voor duizenden reizigers. Ze hebben maar liefst 5.000 toeristen voorzien van inspiratie en concrete tips voor een duurzame vakantie in Duitsland. Tot op heden zijn al 59% van de geplande bomen geplant, terwijl de overige 41% dit najaar nog volgt.
Op de lange termijn heeft Toerisme Duitsland een e-maildatabase opgebouwd met 5.000 geïnteresseerde reizigers die op zoek zijn naar duurzame reisinformatie. Hiermee hebben ze zichzelf gevestigd als dé duurzame vakantiebestemming voor Belgische vakantiegangers.
Wil je graag eens van gedachten wisselen en zelf een 360° campagne organiseren die concrete resultaten oplevert?